Winkelmandje
Steps Friends FAQ's

Wat is Steps Friends?

Steps Friends is een digitaal spaarprogramma waarmee je profiteert van allerlei leuke extra’s. Zo kun je Happy Points sparen voor een voucher, word je uitgenodigd voor speciale events en ontvang je regelmatig exclusieve cadeaus.

Hoe word ik Steps Friend?
Word Steps Friend door een account aan te maken op de website via www.steps.nl/steps-friends/ of door de Steps Friends app te downloaden. Deze is gratis te downloaden voor Android en iOS. Je kan ook een account aanmaken in de Steps shops.

Ik heb al een Steps account. Kan dit worden gekoppeld aan Steps Friends?
Ja, dat kan! Je kunt via de ‘Mijn Account’ pagina lid worden van Steps Friends door op ‘Word gratis member’ te klikken of download de Steps Friends app en log in met je huidige gegevens. Liever aanmelden in de winkel? Vraag dit dan even aan het winkelpersoneel.

Hoe spaar ik Happy Points online?
Log in op Steps.nl op je Steps Friends account voordat je online gaat shoppen. Je Happy Points worden dan na aankoop automatisch bijgeschreven. Je spaart geen Happy Points bij aankoop van een giftcard.

Hoe spaar ik Happy Points in de winkel?
Laat in de winkel je unieke streepjescode in de Steps Friends app scannen. Je Happy Points worden dan automatisch bijgeschreven. Heb je geen telefoon mee? Vraag dan even aan het winkelpersoneel om je te helpen. Je spaart geen Happy Points bij aankoop van een giftcard.

Mijn streepjescode werkt niet in de winkel, wat nu?
Indien de streepjescode van de Steps Friends app niet werkt bij het scannen (en daarbij het toekennen van Happy Points of het inzetten van een voucher), dan kun je jouw Steps Friends gegevens doorgegeven aan de Steps verkoopster in de shop. Lukt dat niet? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@steps.nl. Vermeld je persoonlijke Steps Friends nummer en maak een foto van de gehele kassabon. Let op: de gegevens onder de streepjescode dienen goed lees- en zichtbaar te zijn. Wanneer dit niet het geval is kunnen wij jouw aanvraag niet in behandeling nemen. Tip: Maak een screenshot van de streepjescode en van het persoonlijke member nummer. Mocht de Steps Friends app even niet werken, dan kan de screenshot gescand worden!

Hoe ontvang ik shopkorting met mijn Happy Points?
Bij elke aankoop –in de Steps shop, app en op Steps.nl - blijf je Happy Points sparen. Minimaal drie keer per jaar ontvang je een voucher voor shopkorting. Het aantal gespaarde Happy Points bepaalt de waarde van je voucher. Hoe meer Happy Points je spaart, hoe hoger de waarde van de voucher voor shopkorting! De voucher komt automatisch in je app te staan en online bij de betaalpagina. Sta je in de winkel? Laat dan in de winkel je barcode scannen. Let op: de voucher kan je uitsluitend in zijn geheel verzilveren op een aankoop.

Wanneer ontvang ik een voucher voor shopkorting?
Je ontvangt tenminste drie keer per jaar een voucher voor shopkorting. De eerste voucher wordt uitgegeven op 21 augustus 2019. De waarde van de voucher is afhankelijk van het aantal gespaarde Happy Points. Hoe meer Happy Points je spaart, hoe hoger de waarde van je voucher.

Waar zie ik hoeveel Happy Points ik heb gespaard?
Het actuele Happy Points saldo is te vinden op Steps.nl onder het ‘Account’ menu en in de Steps Friends app onder de tab ‘Happy Points’.

Hoelang blijven mijn Happy Points geldig?
Je Happy Points blijven geldig totdat er een voucher wordt uitgegeven voor shopkorting. De waarde van de voucher wordt bepaald door de tot dan toe gespaarde Happy Points. Na ontvangst van de voucher komt het Happy Points saldo op 0 te staan en kun je weer opnieuw sparen tot een volgende uitgifte moment.

Hoelang blijft mijn voucher voor shopkorting geldig?
Je voucher blijft 3 maanden geldig na toekenning van de voucher. Na het inzetten van de voucher kun je weer opnieuw Happy Points sparen tot het volgende moment dat een voucher wordt uitgegeven.

Wat gebeurt er met mijn Happy Points bij retourneren?
Als Steps Friends spaar je met iedere aankoop Happy Points. Als je een aankoop retour brengt of stuurt brengen we het aantal gespaarde Happy Points met die aankoop weer in mindering op je Happy Points saldo. Heb je meerdere items gekocht en retourneer je deze gedeeltelijk, dan brengen we uiteraard alleen de Happy Points in mindering van het item dat je retourneert.

Wat gebeurt er met mijn voucher bij retourneren?
Als je een aankoop hebt gedaan en hierbij een voucher voor shopkorting hebt verzilverd, zal de verkregen shopkorting weer als voucher zichtbaar worden in jouw Steps Friends account. Wel goed om op te letten, is dat de voucher de geldigheid blijft behouden van het moment dat deze uit werd gegeven. Heb je meerdere items gekocht en retourneer je deze gedeeltelijk, dan zal de voucher uiteraard naar rato weer de verkregen korting tonen.

Kan ik mijn Steps Friends account wijzigen?
Op Steps.nl is het mogelijk om bij ‘Mijn Steps’ je gegevens, inclusief e-mailadres te wijzigen.

Kan ik mijn Steps Friends account verwijderen?
Afmelden voor Steps Friends kan via Mijn Steps. Wil je je account verwijderd hebben, neem dan contact op met de klantenservice via klantenservice@steps.nl. Wij zullen je account dan zo snel mogelijk verwijderen. Al je gespaarde Happy Points en uitgegeven vouchers komen dan definitief te vervallen.

Werkt de Steps Friends app op alle smartphones en tablets?
De app werkt op alle telefoons met Android 4.0 of hoger en op alle iPhones vanaf de iPhone 4S met iOS versie 9.3. De app werkt nog niet via de tablet.

Moet ik de app downloaden om Steps Friends te worden?
Nee, dat is niet nodig. Je kunt ook alleen online of in de winkel een account aanmaken. Het voordeel van de app is dat je altijd en overal een handig overzicht hebt van je gespaarde Happy Points en exclusieve gifts.

Ik heb geen Happy Points ontvangen, wat nu?
Het kan enkele dagen duren voordat de Happy Points aan je saldo zijn bijgeschreven. Wij streven naar maximaal 3 dagen bij reguliere Happy Points en 3 weken bij extra Happy Points. Duurt het langer? Neem dan contact op met de klantenservice via klantenservice@steps.nl. Verwijs naar het persoonlijke Steps Friends nummer, de shop, het bonbedrag en het bonnummer dat onderaan de bon staat. Indien er op een andere manier punten zijn verkregen, vermeld dan in de e-mail naar onze klantenservice het persoonlijke membernummer en een korte omschrijving van de actie waarin de punten zijn toegekend.

Kunnen mijn eerdere aankopen worden bijgeschreven op mijn nieuwe Steps Friends account?
Helaas is het niet mogelijk om eerdere aankopen bij te laten schrijven voor Happy Points.

Tijdens mijn online bestelling was ik niet ingelogd in mijn account. Kan ik mijn aankopen laten bijschrijven voor Happy Points?
Ja, dat kan. Steps adviseert je dan je ordernummer per e-mail aan de klantenservice door te geven.

Ik wil zonder account bestellen. Kan ik dan ook Happy Points sparen? 
Dat is helaas niet mogelijk. Om Happy Points te kunnen sparen moet je altijd een account aanmaken.

Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?
Je vindt alle gedetailleerde informatie over persoonsgegevens onder Privacy Policy.

Kan ik mijn membership spaarkaart nog gebruiken?
Het is helaas niet meer mogelijk om de membership spaarkaart in te leveren.