Overige vragen

1. Mijn online gekochte artikel is nu afgeprijsd. Wat kan ik doen?

Wanneer een online artikel binnen de retourtermijn voor de eerste keer wordt afgeprijsd, kunnen we het prijsverschil voor je vergoeden. Mits het artikel nog voorradig is in de webshop. Dit geldt echter niet wanneer een online artikel reeds afgeprijsd was, omdat online artikelen in de uitverkoop steeds verder worden afgeprijsd.

2. Heb je een klacht?

Bij Steps maken we het shoppen graag zo leuk en makkelijk mogelijk. Denk je dat we nog iets kunnen verbeteren? Laat het ons weten. Want wij zijn pas echt blij als jij met een glimlach in de spiegel kijkt.

Heb je een klacht over een artikel, over de afhandeling van jouw bestelling of een andere klacht over Steps? Stuur dan een omschrijving van je klacht samen met, indien van toepassing, een aantal foto’s van het artikel naar klantenservice@steps.nl. Vergeet je bestelnummer niet te vermelden en wij zoeken zo snel mogelijk naar een oplossing. De totale termijn om een klacht op te lossen zal nooit langer dan 14 dagen bedragen.

Indien jouw klacht niet opgelost kan worden, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

3. Komt een bestelling beschadigd of vies bij jou aan?
Oei, wat vervelend. Het spijt ons heel erg. Kom snel naar een Steps Shop of Dresses Boutique om het artikel te ruilen of retourneren. Als je de bestelling retour stuurt, zet dan op de verzendzak of doos dat het om een klacht gaat. We lossen dit zo snel mogelijk voor je op.  
4. Hoe werkt het wettelijke herroepingsrecht?

Volgens de nieuwe Wet Consumentenrecht heb je het recht om, binnen 14 kalenderdagen, van jouw aankoop op afstand af te zien. Vanaf het moment dat je ons meldt van je aankoop af te zien, heb je 14 dagen de tijd om (een gedeelte van) je bestelling terug te sturen.

Herroepen van je bestelling kun je doen door gebruik te maken van het retourformulier bijgevoegd bij je bestelling. Mocht je deze niet hebben dan kun je een e-mail sturen naar klantenservice@steps.nl. 

Wanneer je je bestelling herroept dan kun je deze kosteloos retour zenden via volgend adres:

Steps Nederland B.V.
Antwoordnummer 11159
2700 VC Zoetermeer

Steps zal na je melding om van de aankoop af te zien zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen, alle reeds betaalde aankoopbedragen inclusief eventuele betaalde leveringskosten terugbetalen, mits het artikel ongedragen en onbeschadigd is en het prijskaartje aangehecht is. Steps betaalt jou terug met hetzelfde betaalmiddel waar jij mee betaald hebt. Voldoet het teruggestuurde artikel niet aan de bovengestelde eisen, dan behoudt Steps het recht om de waardevermindering van het product aan de consument door te berekenen.

5. Heb ik garantie op mijn aankoop?
Steps besteedt veel zorg en aandacht aan haar kleding. Voldoet een product echter niet aan de wensen die je van ons verwacht, dan is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product is wat je er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten. De termijn van 6 maanden is een minimum. Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier. We lossen het zo snel mogelijk voor je op.