Ruilen & retourneren

1. Hoelang heb ik de tijd om te ruilen of retourneren?
Je kunt je aankoop binnen 14 dagen gewoon ruilen of terugbrengen, zowel online als in een Steps Shop of Dresses Shop. Bestellingen betaald met Klarna kunnen alleen retour worden gestuurd naar de webshop. 
 
Kom je naar een winkel? Vergeet dan je kassa- of retourbon niet mee te nemen. Stuur je de artikelen terug per post? Voeg dan de retourbon toe, zodat we je zo snel mogelijk kunnen terugbetalen.
2. Hoe stuur ik mijn bestelling retour?
Retourneren is gratis bij Steps. Hergebruik de doos of verzendzak van je bestelling en geef deze af bij een Post NL Pakketpunt. Je kunt de items ook in een stevige plastic zak of doos verpakken. Als jij ervoor zorgt dat je de retourbon meestuurt, kunnen wij je zo snel mogelijk terugbetalen.
3. Hoe ontvang ik mijn geld terug?
Stuur je de artikelen terug per post? Dan ontvang je het retourbedrag met hetzelfde betaalmiddel waarmee jij hebt betaald. Dat doen we zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen. Deze (terug)betalingstermijn van 14 dagen gaat in op het moment dat wij op de hoogte zijn van je herroeping/ retour.
 
Retourneer je de artikelen in de winkel? Dan krijg je het bedrag teruggestort op je rekening. Dat doen we zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen. 
4. Kan ik online ruilen?
Items die online besteld zijn kun je alleen ruilen in een Steps Shop of Dresses Shop. Je kunt een artikel wel terugsturen en je geld terug krijgen. Wil je een andere maat of kleur bestellen? Plaats dan een nieuwe bestelling.Bestellingen betaald met Klarna kunnen alleen worden geretourneerd naar de webshop. 
5. Welke artikelen kan ik wel/ niet retourneren?
Je kunt artikelen binnen de retourtermijn van 14 dagen naar ons retourneren mits de artikelen geen duidelijke sporen van gebruik vertonen. Uit hygiënisch oogpunt kunnen wij geen geopende panty verpakkingen retour accepteren.
6. Hoe werkt het wettelijke herroepingsrecht?

Volgens de nieuwe Wet Consumentenrecht heb je het recht om, binnen 14 kalenderdagen, van jouw aankoop op afstand af te zien. Vanaf het moment dat je ons meldt van je aankoop af te zien, heb je 14 dagen de tijd om (een gedeelte van) je bestelling terug te sturen.

Herroepen van je bestelling kun je doen door gebruik te maken van het retourformulier bijgevoegd bij je bestelling. Je kunt het formulier dat je aantreft bij je bestelling ook uitprinten door hier te klikken.

Wanneer je je bestelling herroept dan kun je deze kosteloos retour zenden via volgend adres:

Steps Nederland B.V.
Antwoordnummer 11159
2700 VC Zoetermeer

Steps zal na je melding om van de aankoop af te zien zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen, alle reeds betaalde aankoopbedragen inclusief eventuele betaalde leveringskosten terugbetalen, mits het artikel ongedragen en onbeschadigd is en het prijskaartje aangehecht is. Steps betaalt jou terug met hetzelfde betaalmiddel waar jij mee betaald hebt. Voldoet het teruggestuurde artikel niet aan de bovengestelde eisen, dan behoudt Steps het recht om de waardevermindering van het product aan de consument door te berekenen.

7. Ik heb betaald met Klarna. Waarom kan ik mijn bestelling niet retour brengen in een Steps shop?
Als je gebruik maakt van Klarna betaal je pas nádat je de kleding hebt ontvangen.Om jouw retourzending goed te kunnen verwerken in ons systeem moet deze altijd teruggestuurd worden naar de webshop. Dit is helaas niet mogelijk in onze Shops. Retourneren kan via het dichtsbijzijnde PostNL servicepunt.
8. Ik heb betaald via Klarna. Wat moet ik betalen als ik mijn bestelling gedeeltelijk retour stuur?
Je ontvangt altijd een factuur via Klarna. Hierop staat vermeld wat je exact moet betalen. Meer informatie over Klarna vind je in onze algemene voorwaardenOf neem bij vragen contact op met de Klarna klantenservice.

Voor een persoonlijke gebruikservaring gebruikt Steps cookies.

Oké