Bestellen & bezorgen

1. Wil je bestellen? Dat doe je zo.

Als je voor de eerste keer bij ons bestelt, hebben we een aantal gegevens van je nodig. Zo vinden we het leuk om te weten wanneer je jarig bent, zodat we je kunnen verrassen. Heb je eenmaal besteld? Dan ontvang je een mail om je wachtwoord aan te maken. Zo kunnen we al je gegevens bewaren voor de volgende keer. Je kunt de status van je bestelling in de gaten houden via je persoonlijke account. Ontvang je de bestelbevestiging niet binnen 24 uur? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

 
2. Betaal ik verzendkosten?
De verzendkosten bedragen € 3,95. Bij een bestelling boven de € 80,- betalen wij de verzendkosten. Want shoppen is nog leuker met een glimlach op je gezicht.
3. Wanneer kun je je bestelling verwachten?

Als je die prachtige jurk eenmaal hebt besteld, wil je hem ook dragen. En het liefst zo snel mogelijk. Dat begrijpen wij bij Steps. Zodra we je bestelling binnen hebben, beginnen we daarom direct met inpakken. Daarna sturen we jouw bestelling vliegensvlug jouw kant op.
 
Heb je op werkdagen voor 22:00 uur besteld? Dan heb je het de volgende dag in huis. Heb je in het weekend besteld voor 22.00 uur? Dan ontvang je alles op dinsdag. Heel soms loopt een bestelling vertraging op. Dat vinden we heel vervelend en daarom houden we je goed op de hoogte.
 
Zodra we je bestelling hebben verzonden, ontvang je per mail een Track & Trace-code. Het grote aftellen is dan echt begonnen.

Rond drukke periodes zoals de feestdagen kan de bezorging van je pakket vertraging oplopen.

4. Wil je een bestelling annuleren? Dat doe je zo.

Het kan natuurlijk gebeuren dat je per ongeluk de verkeerde maat of kleur hebt besteld. Of dat je bij nader inzien toch liever dat andere jurkje wilt hebben. Dat is geen probleem. Je kunt dan gewoon een nieuwe bestelling plaatsen en het andere artikel na ontvangst retourneren. Dat kan binnen 14 dagen bij een Steps Shop of Dresses Shop. Maar je kunt je bestelling ook terugsturen via een PostNL Pakketpunt. Zodra we alles hebben ontvangen, storten we het aankoopbedrag terug. 

 
5. Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

Helaas, helaas. Momenteel leveren we nog niet in het buitenland. Dat vinden wijzelf ook jammer. Maar niet getreurd, we zijn er druk mee bezig om dit voor de toekomst wel mogelijk te maken. Dus houd de website goed in de gaten voor de laatste updates.

6. Wil je een bestelling ophalen in de winkel? Dat doe je zo.

We kunnen je bestelling ook bezorgen in één van onze Steps Shops of Dresses Shops. Bij het plaatsen van je order kies je dan voor de optie ‘afhalen in de winkel’. Dat is helemaal gratis.

Bij bestellingen betaald met Klarna is het niet mogelijk deze af te laten leveren in één van onze Steps Shops. 

Zodra je pakketje voor je klaar ligt, sturen we je een mail. Dat is meestal binnen drie dagen. Hoor je niks? Neem dan zelf even contact op met de shop van jouw keuze.

Als je ervoor gekozen hebt je bestelling te laten bezorgen in een van onze shops, is het niet mogelijk om deze via onze klantenservice te annuleren. Om de retourbetaling van je bestelling toch in gang te kunnen zetten, dien je hiervoor binnen de retourtermijn langs te gaan in de desbetreffende shop.​

7. Is het toch niet helemaal wat je zoekt?

Het kan natuurlijk zo zijn dat het gekozen item toch niet helemaal is wat je zoekt. Dat is bij ons geen probleem. Je krijgt dan gewoon je geld terug. Binnen 14 dagen kun je het gratis retourneren via een PostNL Pakketpunt of in één van onze Steps Shops of Dresses Shops. Daar adviseren we je graag.

Bestellingen betaald met Klarna kunnen enkel retour worden gestuurd naar onze webshop. 
 

8. Wil je een bestelling retourneren? Dat doe je zo.
Retourneren is gratis bij Steps. Via je persoonlijke account vraag je een retourzending aan. Even inloggen en je kunt aangeven hoe je wilt retourneren: via een PostNL Pakketdienst of in een Steps Shop of Dresses Shops. Vanaf het moment van je retouraanvraag, heb je 14 dagen om je bestelling te retourneren.
 
Stuur je de bestelling terug per post? Voeg dan de retourbon toe, zodat we je zo snel mogelijk kunnen terugbetalen. Je ontvangt het retourbedrag met hetzelfde betaalmiddel waarmee jij hebt betaald.
 
Retourneer je de artikelen in de winkel? Neem dan je kassa- of retourbon mee en we zorgen ervoor dat het bedrag wordt teruggestort. Dat doen we zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen. Voor bestellingen betaald met Klarna is het niet mogelijk om deze in onze Shops te retourneren. 
 
Om je geld volledig terug te krijgen vragen we je zorgvuldig met de kleding om te gaan. Je mag alles natuurlijk gewoon passen. Maar zorg ervoor dat er geen vlekken of beschadigingen op komen en dat het prijskaartje eraan blijft zitten. 
9. Waar kan ik mijn pakket laten bezorgen?

Voor de levering van je bestelling dien je een geldig Nederlands woon- en/of werkadres op te geven. Een postbusadres wordt niet als een geldig adres gezien. Op het moment dat je bestelling wordt verzonden naar PostNL zal er een mail worden verstuurd naar het door jouw opgegeven e-mailadres. Met deze Track & Trace-code kun je de bestelling volgen. 

Je kunt jouw online bestelling nu ook gratis laten bezorgen in een van onze Steps shops. 

Kies bij het plaatsen van een bestelling voor de bezorgoptie ‘afhalen in de winkel’. Je kunt jouw bestelling afhalen op het moment dat je bericht hebt gehad van ons.

De bestelling kan opgehaald worden op vertoon van de bestelbevestiging (of bestelnummer) en geldig legitimatiebewijs.

Je bestelling wordt 21 dagen bewaard. Indien de bestelling niet is opgehaald, zullen we de bestelling annuleren en de retourprocedure starten.

Voor een persoonlijke gebruikservaring gebruikt Steps cookies.

Oké