Steps Friends

1. Wat is Steps Friends?
Wat is Steps Friends?
Met het ‘Steps Friends’ spaarprogramma kunnen er Happy Points  worden gespaard bij elke aankoop bij Steps, zowel in de shops als op Steps.nl. Om te kunnen genieten van alle voordelen van ‘Steps Friends’ - zoals het ontvangen van het welkomstcadeau, het verjaardagscadeau en het kunnen inwisselen van Happy Points - is de bijbehorende app nodig.
2. Hoe word ik een Steps Friend?
Door de ‘Steps Friend’ app te downloaden (te downloaden voor Android en voor Iphone iOS). 
3. Ik heb al een Steps account. Kan dit worden gekoppeld aan ‘Steps Friends’?
Ja dat kan, Steps adviseert je om dezelfde inloggegevens te gebruiken in de app wanneer daar bij de installatie om gevraagd wordt.
4. Hoe werkt Steps Friends?
Bij aanmelding voor ‘Steps Friends’, spaar je als ‘Steps Friend’ bij elke aankoop (online of in de winkel) Happy Points en ontvang je informatie over acties, aanbiedingen en word je op de hoogte gehouden over events die gelden in de Steps shops en/of op Steps.nl.
 
Daarnaast kunnen de gespaarde Happy Points worden ingeleverd voor korting op artikelen. Bij vertraging in het bijvoegen van de punten aan het persoonlijke Happy Points saldo is het streven dat deze punten binnen maximaal 3 werkdagen bij te schrijven. Extra Happy Points, die kunnen worden toegekend bij acties, worden binnen maximaal 3 weken toegevoegd aan het saldo. Het saldo is te allen tijden in te zien in Mijn Steps op Steps.nl of in de app.
5. Hoeveel Happy Points spaar ik?
Met ‘Steps Friends’ spaar je voor elke euro (€1, -) die je bij Steps besteedt, één Happy Point. Eén (1) Happy Point vertegenwoordigt een shoptegoed van (0,025) cent. Over additionele kosten en aankoop van giftcards kunnen geen Happy Points worden gespaard. 
6. Waar zie ik hoeveel Happy Points ik heb gespaard?
Het actuele Happy Points saldo van alle gespaarde Happy Points is te vinden op Steps.nl onder mijn Steps en in de ‘Steps Friends’ app onder de tab “Happy Points”.
7. Hoeveel zijn mijn Happy Points waard?
Met ‘Steps Friends’ spaar je voor elke euro (€1, -) die je bij Steps besteedt, één Happy Point. Eén (1) Happy Point vertegenwoordigt een shoptegoed van (0,025) cent.
8. Hoelang blijven mijn Happy Points geldig?
Je Happy Points blijven 1 jaar geldig na je laatste aankoop. Happy Points die binnen 1 jaar niet zijn gebruikt komen dan te vervallen.
9. Hoe kan ik mijn Happy Points besteden?
Je kunt bij elke aankoop aangeven hoeveel Happy Points je wilt besteden.
10. Waar kan ik mijn Happy Points besteden?
De Happy Points zijn te besteden in de Steps shops, via de app en op Steps.nl
11. Krijg ik mijn Happy Points terug bij retourneren?
Bij het retourneren van artikelen wordt het aantal Happy Points dat hiermee is gespaard weer afgetrokken van het saldo. Het kan enige dagen duren voordat dit zichtbaar is in het Happy Points saldo overzicht.
 
Je ontvangt de bestede Happy Points retour, deze zullen worden bijgeschreven aan het Happy Points saldo. Dit is uiteraard alleen geldig over de geretourneerde artikelen. Happy Points worden niet in geld uitgekeerd.
12. Kan ik mijn ‘Steps Friends’ account verwijderen?
Op dit moment is het niet mogelijk om je persoonlijke account te verwijderen nadat je je als een nieuwe ‘Steps Friend’ geregistreerd hebt. Dit is binnenkort wel mogelijk.
13. Kan ik mijn Steps Friends account wijzigen?
Op Steps.nl is het mogelijk om bij ‘Mijn Steps’ je gegevens, inclusief e-mailadres te wijzigen.
14. Werkt de Steps Friends app op alle smartphones en tablets?
De app werkt op alle telefoons met  Android 4.0 smartphones of hoger en op alle Iphones vanaf de Iphone 4S met IOS versie 9.3 .De app werkt nog niet via de tablet.
15. Ik kan de app niet downloaden, wat nu?
Dit kan te maken hebben met welke software versie je op je telefoon hebt of welk model telefoon je hebt. Ook kan het zijn dat je telefoongeheugen vol is. In dat geval adviseren wij je om geheugenruimte vrij te maken op je telefoon.
16. Mijn streepjescode werkt niet in de winkel, wat nu?
Indien de streepjescode van de ‘Steps Friends’ app niet werkt bij het scannen (en daarbij het toekennen of verzilveren van Happy Points), dan kun je jouw persoonlijke ‘Steps Friends’ nummer doorgegeven aan de Steps verkoopster in de shop. Lukt dat niet, dan adviseert Steps je om per email contact op te nemen met de klantenservice. klantenservice@steps.nl
17. Ik heb geen Happy Points ontvangen, wat nu?
Het kan enkele dagen duren, voordat de Happy Points aan het Happy Points saldo zijn bijgeschreven. Steps streeft naar maximaal 3 dagen bij reguliere Happy Points en 3 weken bij extra Happy Points. Duurt het langer? Dan adviseert Steps contact op te nemen met de klantenservice. Gelieve dit per e-mail te doen. Verwijs naar het persoonlijke ‘Steps Friends’ nummer, de shop, het bonbedrag, en het bonnummer dat onderaan de bon staat. Indien er op een andere manier punten zijn verkregen, vermeld dan in de e-mail naar onze klantenservice het persoonlijke member nummer en een korte omschrijving van de actie waarin de punten zijn toegekend.  
18. Hoe kan ik Happy Points op mijn ‘Steps Friends’ account laten zetten?
  1. Hoe kan ik Happy Points op mijn ‘Steps Friends’ account laten zetten?
Via de unieke streepjescode in de ‘Steps Friends’ app worden middels het scannen automatisch punten bijgeschreven. Geen mobiel of vergeten de mobiel mee te nemen naar de winkel? Geen probleem. Je kunt je gegevens doorgeven aan de verkoopster en zij zoekt je gegevens erbij via het kassasysteem zodat je toch Happy Points kunt sparen. Lukt dat onverhoopt niet? Tot 14 dagen na de aankoop kunnen de punten alsnog worden toegekend. Stuur dan een e-mail naar onze klantenservice. Vermeld het persoonlijke ‘Steps Friends’ nummer en maak een foto van de gehele kassabon. Let op: de gegevens onder de streepjescode dienen goed lees- en zichtbaar te zijn. Wanneer dit niet het geval is kunnen wij jouw aanvraag niet in behandeling nemen.
Tip: Maak een screenshot van de streepjescode en van het persoonlijke member nummer. Mocht de ‘Steps Friends’ app even niet werken? Dan kan toch de screenshot nog gescand worden.
19. Kunnen mijn eerdere aankopen worden bijgeschreven op mijn nieuwe ‘Steps Friends’ account?
Helaas is het niet mogelijk om eerdere aankopen bij te laten schrijven voor Happy Points.
20. Tijdens mijn online bestelling was ik niet ingelogd in mijn account. Kan ik mijn aankopen laten bijschrijven voor Happy Points?
Ja, dat kan binnen 14 dagen. Steps adviseert je dan je ordernummer per email aan de klantenservice door te geven.
21. Kan ik mijn Happy Points bij mijn online bestelling inwisselen?
Ja, dat kan. De Happy Points kunnen aan het einde van het bestelproces ingewisseld worden.

22. Kan ik mijn Happy Points in een Steps shop inwisselen?
Ja, dan kan. Je kunt bij de kassa aangeven hoeveel Happy Points je wilt inleveren.
23. Waar kan ik meer informatie vinden over ‘Steps Friends’?
Meer informatie kun je terugvinden op www.steps.nl/steps-friends en onder ‘Mijn Steps’.
24. Komt mijn huidige membershipcard te vervallen of kan ik deze ook inleveren?
Je oude membershipcard komt te vervallen, maar deze kun je wel gelijk inleveren tegen korting.
Over het gespaarde bedrag ontvang je 5% korting. Voorbeeld: Je hebt gespaard voor €345,-.  Daarover ontvang je 5% korting. Dat komt neer op een bedrag van €17,25. Op je eerstvolgende aankoop boven de €50,- ontvang je €17,25 korting. Heb je reeds €500,- of meer gespaard, dan ontvang je de gebruikelijke €25,- korting.
Na installatie van de  Steps Friends app spaar je gelijk voor Happy Points.
25. Bij het inleveren van Happy Points kan ik alleen hele Euro’s verzilveren terwijl mijn te betalen bedrag geen rond bedrag is. Ben ik dan de tussenliggende waarde kwijt tussen wat ik betalen moet en het shoptegoed wat ik verzilver?
Nee, de waarde van de Happy Points die overblijft blijft op je Happy Points shoptegoed staan.
 
26. Waar wordt mijn informatie voor gebruikt?
De informatie, die Steps verkrijgt bij het aanmaken van de ‘Steps Friends’ accounts, wordt gebruikt voor de volgende doeleinden:
* Het registreren voor het ‘Steps Friends’ spaarprogramma. Nieuwe ‘Steps Friends’ krijgen een persoonlijk account met daarin hun NAW-gegevens opgenomen.
 
* Steps bouwt haar database uit om analyses te kunnen doen over producten, aankoopperiodes en de leeftijd van klanten, etc.
* Het aanmaken van gepersonaliseerde e-mails. Zo ontvangt de klant gerichte berichten met informatie waar hij/zij in is geïnteresseerd. De informatie verkrijgt Steps uit de analyses zoals hierboven beschreven.
27. Maakt Steps gebruik van cookies?
Cookies slaat Steps op op de computer via de browser. Cookies maken het mogelijk om het IP adres (de unieke identificatiecode van de computer) via de browser te herkennen, telkens wanneer een bezoeker een site of pagina bezoekt. Tevens laten ze zien via welk pad en wanneer pagina’s op de Steps site zijn bezocht en door hoeveel mensen. De cookies die Steps opslaat maken geen gebruik van persoonlijke gegevens en worden niet gekoppeld aan eerder verkregen data.